انتخاب فلنج مناسب شامل چه موارد است ؟

فلنج مناسب

نکات شناسایی فلنج مناسب کار شما چه چیزهایی می‌باشند؟

انتخاب فلنج مناسب، نکته حائز اهمیتی است. در صورت کار با فلنج، باید آن را کاملاً در میان اتصالات لوله قرار دهید. در صورت ارتکاب کوچک‌ترین خطا، ممکن است تأثیر مخرب بر روی برنامه گذاشته شود و هزینه زیادی در برداشته باشد. جهت استفاده بهینه از فلنج، می‌توانید مؤلفه‌های انتخاب فلنج مناسب را بررسی کنید.

اندازه فلنج

اندازه فلنج استیل مبتنی بر چندین متغیر است، ازجمله: سطح تحمل فشار، استانداردهای مورداستفاده و اندازه‌گیری فلنج سمت راست، قطر داخلی، قطر خارجی، تعداد سوراخ‌های پیچ، قطر سوراخ‌های پیچ و دایره پیچ. فلنج ها در اندازه‌های مختلف از 48 اینچ تا 1/2 اینچ در دسترس هستند.

انواع فلنج

تشخیص نوع فلنج از روی شکل ظاهری آن، کار آسانی است. نوع فلنج از روی یک جوش سوکت، لحیم‌کاری، مفصل، سوراخ رزوه‌ای یا صفحه صاف مشخص می‌شود. ابتدا می‌توانید کار خود را با یک صفحه صاف کاملاً برآمده یا صفحه صاف باکمی برآمدگی شروع کنید. همان‌گونه که قبلاً بیان شد انواع فلنج ها با میزان کربن و فولاد متغیر موجود است.

ضخامت فلنج

میزان کنترل فشار یکی از عوامل مؤثر در انتخاب فلنج است. همچنین ضخامت فلنج نیز نقش مهمی در این امر ایفا می‌کند، چراکه فلنج های ضخیم‌تر پایداری بیشتری در مقابل فشارهای بالاتر دارند.

سوراخ‌های پیچ و مهره

این بخش با استفاده از سطح تحمل فشار و اندازه فلنج مشخص می‌شود. سه متغیر موردنیاز جهت بررسی، اندازه واقعی، قطر دایره گام و تعداد سوراخ‌های پیچ روی فلنج‌ها هستند. هرچه پیچ‌مهره محکم‌تر و سنگین‌تر باشد، فلنج می‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند. لازم است الگو مطابق با موردی که فلنج روی آن پیچ می‌شود، باشد.

استانداردهای فلنج

برخی معیارها انتخاب فلنج مناسب را دشوار می‌کند. گاهی فلنج مطلوب را بر اساس استانداردها و کاربرد سایر اجزایی که فلنج ها به آن‌ها متصل می‌شوند، انتخاب می‌کنید. JIS (استاندارد بین‌المللی ژاپن)، DIN (مؤسسه آلمانی / اروپایی) و ANSI (موسسه استاندارد ملی آمریکا) سه استاندارد اصلی مورداستفاده در انتخاب فلنج هستند.

سطح فشار

سطح فشار، حداکثر میزان تحمل فشار فلنج است که محصول می‌تواند آن را تحمل کند و با آرامش تحت آن به کار خود بپردازد و آن را پشتیبانی کند. جهت هر استاندارد، گروه‌های فشار متعددی موجود است و از تحمل فشار بالا تا تحمل فشار پایین در حال تغییر است. میزان فشار قابل‌تحمل اجزای فرایند باید با فشار قابل‌تحمل شیرها و لوله‌های متصل به سیستم برابر باشد. میزان فشار قابل‌تحمل فلنج های کربنی و فولادی از 2500، 900، 600، 400، 300، 150 و … در حال تغییر است.

مواد اولیه فلنج

انتخاب مواد مناسب برای تهیه فلنج امر مهمی است. لازم است شما بدانید که در فرایند لوله‌کشی با چه عناصری در ارتباط هستید. مس نیکل، فولاد کربن، فولاد ضدزنگ و فولاد ازجمله مواد متداول تولید فلنج هستند. مواد نگه‌دارنده این فلنج ها مانند فلنج های استیل 317 ضدزنگ، پیچ فلنج، اتصال حلقه و واشر می‌باشد.

سایر مؤلفه‌های مؤثر در انتخاب فلنج

تلورانس‌ها، ابعاد فلنج، درجه حرارت و فشار و مواد لوله ازجمله مؤلفه‌های دیگر در انتخاب فلنج مناسب هستند. ارائه اطلاعات در مورد تحمل گرما و فشار از طریق رتبه‌بندی ANSI ارائه می‌شود. یکی از مواردی که لازم است حتماً در نظر گرفته شود، نوع اتصالات است. ماده انتخابی باید برای جوشکاری مناسب باشد. جوش‌پذیری برای سبک‌های غیر جوشی مانند اتصالات لبه یا فلنج های رزوه‌ای عامل اصلی نیست و لازم است سایر الزامات در اولویت قرار گیرند.

نتیجه‌گیری

استانداردهای متعددی برای انتخاب فلنج مطلوب با توجه به کاربرد موردنظر شما، وجود دارد. شما با در نظر گرفتن مواد اولیه متصل به فلنج، می‌توانید از درجه تحمل فشار و دمای موارد انتخابی اطمینان حاصل کنید. ما در تگزاس فلنج، به ارائه انواع فلنج ها را برای سیستم‌های مختلف می‌پردازیم. متخصصان ما کمک شایانی در امر شناسایی فلنج مطلوب برای تجهیزات شما می‌کنند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، با ما تماس حاصل فرمایید!

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *