تعمیر و نگهداری فلنج­ های صنعتی

تعمیر و نگهداری فلنج

تعمیر و نگهداری فلنج­ های صنعتی

در سطحی بسیار پایه، فلنج ­ها برای اضافه کردن رابط­ های اتصالی، یا بخش­ های مکانیکی همراه با مونتاژ مفید هستند. با این حال، در صورتی که ما در رابطه با اتصالات لوله صحبت کنیم، فلنج­ ها برای پشتیبانی، اتصال، بستن و محدوده سیستم­ های پوششی از لوله­ کشی پایه تا شبکه ­های صنعتی مورد نیاز هستند.

کلیات مفید کمی در رابطه با پوشش فلنج، دمای بالا، آب­ بندی فلنج، و سیستم بسته­ بندی فلنج وجود دارد.

اتصال فلنج (پوشش فلنج)

استفاده از پوشش فلنج اساسا برای عدم خوردگی و اتصال فلنج در تمام صنایع است. بوبین فلنج محصول برای تولید سطح فلنج(اتصال حلقه­ای یا سطح برجسته) است. گسکت و پیچ بی سر دوتایی عاری از خوردگی است، و محصول برای 316 ماده غیرفلزی(پلاستیک) و استیل ضد زنگ مناسب است. این ابعاد تولیدی ½-144 اینچ ANSI، AWWA، و قطر متصل فلنج API  است. یک سیستم آب ­بندی فلنج که با بسته­ بندی فلنج ترکیب می­شود در یک محیط نامساعد برای محافظت مفید است.

ساختار پوشش آب­ بندی فلنج

  • SS 316 چرخنده حلزونی ثابت؛
  • 316 ریختگی استیل ضد زنگ؛
  • 316 تسمه استیل ضد زنگ یا تسمه غیر فلزی؛
  • لایی پلاستیک ECH (دما: از 34.4- درجه سانتیگراد تا 149 درجه سانتیگراد) شیر اطمینان ایمن که قادر به تخلیه psi5 است؛
  • لایه لاستیک کلردار از شیار آب­بند( دما: 34.4- درجه سانتیگراد تا 82 درجه سانتیگراد)

پوشش آب­ بندی فلنج با کیفیت بالا بدین معنی است که اتصال، یافتن و نصب آن آسان است. علاوه بر این، مقاومت و پایداری مواد غیر فلزی UV، آن­ها را به گزینه مناسبی برای استفاده مجدد تبدیل می­کند.

سیستم ­های بسته ­بندی فلنج­ های صنعتی

این برای دمای 80 درجه سانتیگراد مناسب است. بسته بندی فلنج منحصر به فرد است و خوردگی را برای یک مدت زمان طولانی برطرف می­کند.

بسته ­بندی فلنج، نوعی از چند قطبی پلیمر کامپوزیت مبتنی بر پوشانش است. شکل خمیری آن باعث می­شود که بدون پیش فرآوری اولیه قابلیت استفاده مجدد داشته باشد. علاوه بر این، فرمول ویسکوالاستیک این امکان را به مواد برای فرو رفتن کم­تر به درون شکاف و فضای خالی را می­دهد، در نتیجه در آب­ بند بسیار خوب در برابر خوردگی استفاده می­شود.

سیستم بسته­ بندی به دلیل استفاده آسان، و ظرفیت صرفه­ جویی پول و زمان، محافظت طولانی مدت را فراهم می­کند.

وقتی در رابطه با ویژگی­ های بسته ­بندی فلنج صحبت می­کنیم، این را به خاطر بسپارید که آن می­تواند یک پیوند عالی با استیل و آهن، پلی یورتن FB (ذوب پودر فشرده) داشته باشد.

مقاومت بالای پلی اتیلن، در برابر دما و هوازدگی محدوده ضد نمک از 51 درجه سانتیگراد تا 80 درجه سانتیگراد فضاهای خالی را پر می­کند.

سطح فلنج می­تواند بدون پیش پردازش با استفاده از تلمبه گازی یا دستی با یک تلمبه انعطاف­ پذیر که می­توانید به آرامی تزریق کنید،  استفاده مجدد/ حذف شود. سطح فلنج هم­چنین می­تواند اطمینان حاصل کند که اسلات حلقه ­ای با پیچاندن نوار CZ قبل از آب­بندی آن پر می­شود.

تفاوت سیستم­ های بسته­ بندی برای فلنج

در زیر برخی از سیستم ­های مختلفی را که برای بسته­ بندی فلنج استفاده می­شوند بیان شده است:

  • E-2400/E2000 برای محافظت از فلنج استیل، ساختار، لوله و برجستگی حاصل از خوردگی با روش الکترولیتی.
  • E-2400/E2000 یک بسته­ بندی فلنج ضد تجزیه بی هوازی مواد آلی در دمای بالا است که به حفاظت از اتصال فلنج از خوردگی در دمای 149درجه سانتیگراد سانتیگراد کمک می­کند.
  • E-2400/E2000 بسته­ بندی فلنج در دمای بالا به خوبی با دمای 149 درجه سانتیگراد سازگار می­شود.
  • تست سالت اسپری ASTM-B1117 برای 2000 ساعت آزمایش به منظور مونتاژ پیچ و مهره استفاده می­شود. این ناحیه توسط E2000/2400 ممکن است به صورت دستی چرخانده شود. استفاده مناسب از E2000/2400 ممکن است به حفاظت از اتصال فلنج از خوردگی کمک کند.

فلنج ­های آب­ بندی در دمای بالا

بخش­ های فلنج در دمای بالا معمولا برای آب­ بندی تخت و دمای بالا مورد نیاز است. اگر هیچ آب­ بندی اضافی با درزگیر خوب وجود نداشته باشد، بخش فلنج، در ناحیه فشار مجزا، یا در صورتی که تحت تاثیر فشار باشد، ممکن است منجر به تغییر شکل یا عدم دقت در تولید ­شود. این بدان معنی است که در نواحی فشار مجزا، پدیده نشت تحت فشار نیاز به برنامه اصلاح شده دارد. دما و کیفیت بالای آب­ بندی ممکن است آن را به یکی از کاربردهای استاندارد موتورگاز، موتور بخار یا فلنج دمای بالا تبدیل کند. این امر به حفظ حالت منفعل کمک می­کند، از این رو تاب­ آوری گرما با گریس، سوخت سبک، نفت، آب، بخار یا هوا آسان است.

نتیجه­ گیری

دمای بالا در فلنج ­ها برای شرایطی مناسب است که در آن الزامات بالایی برای دما و فشار سطح آب­ بندی تخت و بسیار تخت دارد. محصولات آب­ بندی، عمل­ آوری نمی­شوند و استحکام آن­ها ممکن است برای حفظ قابلیت ارتجاعی و انعطاف­ پذیری تغییر یابد، بنابراین هیچ زمان مورد نیازی وجود ندارد. این امر ممکن است بعد از شکل­ گیری، بلافاصله در عملیات قرارگیرد. در صورتی­که کاربران مجبور به تعمیر خرابی برای سطح آب­ بندی با دمای بالا شوند، باید متناسب با تعمیر محصولات باشد.

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *