درجات مختلف فلنج استیل کربن و فلنج فولاد کربن

فلنج استیل کربن

تعریف درجات مختلف فلنج­ فولاد کربن

فلنج فولاد کربن و اتصالات انتهایی فلنج از فولاد کربن ساخته شده است. استانداردهای رایج عبارتند از ASTM A694، ASTM A105N(SA105N)، MSS SP-44، DIN 2533. هنگام همراهی شما درجه­ بندی فشار از کلاس 150 تا 2500 است.

وزن محتوای کربنی فولاد کربن تا 2.1% است. AISI آن را به صورت زیر تعریف می­کند:
  • همانند Va، Ti، Ni، Mo، Cr و غیره هیچ­گونه عنصر آلیاژی (حداقل محتوا) مورد نیاز نیست.
  • حداقل مس تعیین شده نباید بالای 0.04 درصد باشد.
  • حداکثر مقدار منگنز (Mn) 1.65٪ و حداکثر مقدار si، 0.06% است.

با افزایش محتوای عنصر کربن، فولاد بعد از عملیات حرارتی محکم­تر پیچیده ­تر می­شود. در مقابل شکل ­­پذیرتر می­شود. هنگامی که هیچ گونه عملیات‌ حرارتی انجام نمی­شود، کربن بالاتر جوش­ پذیری را کاهش می‌دهد.

فولاد کربن هنگامی که به اندازه فولاد ضد زنگ مفید نباشد ممکن است شامل فولاد آلیاژ باشد.

درجات مختلف فلنج فولاد کربن

مولفه اصلی ساخت فلنج­ های فولاد کربن، فولاد کربن و آهن است. فلنج­ های فولاد کربن مصنوعی به اتصال پمپ­ ها، شیرآلات یا سایر تجهیزات کمک می­کند- درجه فولاد بر اساس مواد و محتوای کربنی آن تغییر می­کند.

درجات مختلف فلنج­ های فولاد کربن عبارتند از: ASTM A350، ASTM A516، ASTM A694، ASTM A182 و ASTM A105. وزن کربن موجود در فلنج ­های فولاد کربن 1% تا 2% است. افزایش محتوای کربنی در عنصر، فولاد را سخت­ تر و محکم­تر می­کند. هم­چنین باعث می‌شود اشیا شکل­ پذیرتر شوند. کربن بیش­تر در صورتی که با حرارت بالا در نظر گرفته نشود جوش­ پذیری را کاهش داده می­دهد.

فلنج­ های A105 فولاد کربن

فلنج­ های A105 فولاد کربن، مولفه ­های لوله­ کشی فولاد مصنوعی هستند که‌ برای فلنج ­ها، اتصالات و شیرآلات در سیستم‌های فشار  و دماهای بالا مفید است. شما می‌توانید روی فلنج ­های فولاد کربن بین 0 درجه تا 550 درجه کار کنید.

این امر برای مهندسی دریا و فرآیندهای هیدروکربن مناسب است. این در تجهیزات واحد صنعتی گاز، نفت و انرژی هسته ­ای، تولید شیرآلات، کارخانه پتروشیمی، کارخانه تولید پمپ و سایر مکان­ ها مفید است.

فلنج ­های دمای پایین A350 LF2  فولاد کربن

فلنج­ های A350 LF2  فولاد کربن از فلنج ­های کربن نورد حلقه ­ای، اتصالات آهنگری شده، استیل آلیاژ کم که آهنگری شده و شیرآلات در دماهای کم ساخته شده است. این فلنج­ ها با مقاومت فشار گسترده، استحکام و دوام همراه هستند.

این نوع فلنج استیل کربن هنگامی که آهنگری شده و سخت است قابلیت ماشین کاری را ارائه می‌دهد. آن، استحکام متوسط را ارائه می­دهد.عمدتا به دلیل سختی بالایش تقاضای بالایی نیز دارد.

فلنج استیل کربن با آلیاژ کم A182

درجه استیل کربن برای فلنج ­های لوله استیل ضد زنگ، شیرآلات و سایر خدمات با دمای بالا مفید است.نوع استیل با کاربردهای با خوردگی کم طابقت دارد. این فلنج­ ها خیلی سریع دچار فرسودگی نمی­شوند. این فلنج­ ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می­گیرند و عمدتادر صنایع نفت، کاغذ و صنایع شیمیایی به کار می­روند.

ویژگی­ های این نوع فلنج بسیار مناسب است به همین دلیل برای یک دوره طولانی مدت باقی مانده است. آن بعد از نصب نیازی به تعمیر ندارد. اگر این محصول را از مکان درستی بخرید به شما در تضمین دوام آن کمک می‌کند.

فلنج استیل کربن A694

مواد فلنج استیل بیش­ترین وابستگی را به تنش کربن دارند. آن برای انتقال با فشار بالای نفت و گاز از طریق لوله کشی مناسب است. محصولاتی که با این نوع استیل ساخته می‌شوند در خدمات پر بازده قابل استفاده هستند.

تولید کنندگان این‌ استیل  باید استیلی بسازند که بتواند سرما و دماهای بالا را تحمل کند. محتوای بالای کربن با عملیات حرارتی، شکل­ پذیری آن را کم­تر می‌کند. در صورت نبود عملیات حرارتی ممکن است تواناییش را در جوشکاری از دست دهد.

فلنج استیل کربن آهنگری شده

روش ­های مختلفی برای تولید فلنج ­ها وجود دارد. معروف‌ترین آن به روش آهنگری و ریخته‌گری آن است. فلنج ­ها دستگاه‌هایی شبیه به بشقاب هستند که می­توان آن­ها را در انتهای لوله اضافه کرد؛ یک شیر به همراه اتصالات می­توانند سیستم لوله­ کشی را در حالت کلی ایجاد کنند.

نتیجه ­گیری

تولیدکنندگان، فلنج ­هایی را توسعه داده­ اند که برای اتصالات استیل و لوله­ ها مفید هستند. استیل آهنگری شده بهترین ویژگی ­های مکانیکی را نسبت به هر محصول دیگری دارند. بهترین کاربرد این فلنج برای اهداف صنعتی است. اغلب با اتصال یک‌ شیر به انتهای لوله به کار می‌رود. هم­چنین در دهانه­ های ورودی و خروجی نیز کاربرد دارد.

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *