راهنمای خرید فلنج استیل ضد زنگ

راهنمای خرید فلنج استیل

راهنمای خرید فلنج استیل ضد زنگ

ریخته ­گری فلنج، معمولا به صورت یک طوقه ریخته ­گری برای اتصال مقطع ­های یک لوله یا سایر ابزارآلات است که نیازمند رابط­ های اتصالی است. بیش­ترین ویژگی­ های ریخته­ گری، منسوخ شده است و فلنج­ هایی که با ویژگی­ های مدرنی ارائه شده­ اند، از صفحه فلزی یا کربن استیل مصنوعی یا فلنج استیل ضد زنگ ساخته شده اند. قبل از خرید فلنج ­ها باید به این نکته توجه داشته باشید که فلنج­ ها از معیارها، قطر، اندازه، نوع/شکل، و مواد مختلفی تولید می­شوند.

انوع مختلفی از فلنج­ ها برای کاربردهای مختلفی در دسترس هستند. بنابراین، شما باید متناسب با نوع پروژه خود فلنج موردنظرتان را انتخاب کنید. وقتی ما صحبت از مواد مورد استفاده در موارد درخواستی شما می­زنیم، عوامل مختلفی دخیل هستند. بنابراین، برخی از جنبه­ های مهمی که باید در هنگام خرید فلنج استیل ضد زنگ درنظر داشته باشیم در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

انتخاب درست فلنج استیل ضد زنگ

این مسئله مهمی است که به قطر لوله­ ها که به ازای آن فلنج باید متصل باشد، توجه داشته باشید. هم­چنین، باید بدانید که اتصالات لوله باید ERW، پیوسته، ضد زنگ و غیره باشد، و می­تواند به شما در انتخاب فلنج مورد نیازتان کمک کند.

فلنج ­های لوله استیل ضد زنگ، حلقه­ ها و دیسک­ها به منظور افزایش مقاومت، یا پشتیبانی براساس نوع اتصالات موجود از لوله، به لوله متصل می­شوند که معمولا جوش خورده یا رزوه ­دار است. این فلنج ­های لوله، طبق مشخصات، طراحی شده و شخصی­ سازی آن توسط تولیدکنندگان معروف آسان است.

انتخاب فلنج­ ها براساس طراحی پروژه

فلنج­ ها در سطوح مختلفی در دسترس هستند. انتخاب مشتریان این محصولات باید متکی بر بودجه و پروژه موردنیاز باشد. با این حال، محصولات با کیفیت بالا باید هزینه ­بر و مقاوم باشند.

هر دو فلنج­ های SS 316L  و SS 304L آلیاژهای مقاوم در برابر خوردگی با ترکیب آلیاژی بالا، 95% هستند. SS 316L  و SS 304L هر دو متعلق به دسته کروم-نیکل و مدرج هستند که در برابر خوردگی استاندارد مقاوم هستند. آن­ها باید در برابر انواع خرابی پایدار، و در برابر بیش­ترین مواد شیمیایی پایه مقاوم باشند، و باید این مقاومت عالی را در برابر انواع خرابی حفظ کنند.

بررسی انواع فلنج موجود در بازار

در این­جا نحوه انتخاب انواع فلنج موجود در بازار بیان شده است:

فلنج­ های اسلیپون

اندازه قطر داخلی لوله فلنج اسلیپون در حالت استاندارد در مقایسه با قطر خارجی لوله متصل اندکی بزرگ است، همان­طورکه لوله به درون فلنج می­ لغزد، آن­گاه باید با انجام عملیات جوش نواری در آن محدوده، متصل شود.

فلنج­ های گلودار جوشی

فلنج­های گلودار جوشی برای کاربردهای دمایی بالا/پایین و فشارهای بالا که نیازمند انتقال جریان سیال نامحدود با سیستم لوله­ کشی هستند، مفید است. این جوش سر به سر در انتهای اتصال فلنج ­ها بیش­ترین رواج را در کاربردهای صنعتی دارد تا اطمینان حاصل شود که یک اتصال بسیار محکمی بین مجموعه ­ها وجود دارد.

فلنج ­های کور

بیش­ترین سیستم­ های لوله ­کشی که نیازمند بازرسی منظم هستند و فلنج­ های کور، نقطه بازرسی مشترک هستند. این نوع فلنج، زمانی­که مطابق با کلاس فشاری مناسب انتخاب شود، می­تواند به راحتی تنش ناشی از فشار عملی سیالات و جریان فشار از طریق لوله را کنترل کند. آن­ها برای شیرهای «قطع و وصل»، لوله­ کشی­ ها و غیره تقریبا برای تمام کاربردها مفید هستند.

فلنج­ های رزوه ­دار 

شما می­توانید فلنج را بدون جوش مونتاژ کنید، بنابراین حذف آن آسان است. شما مجبور به استفاده از آن برای کاربردهایی که در آن تنش ­های خمشی درگیر فشار یا گرمای بالا هستند، نیستید.

فلنج های لبه ­دار

نوعی از فلنج اسلیپون است اما برای اتصال به یک ته کوب به منظور ایجاد دوران نیاز دارد. فلنج لبه ­دار برای لوله ­های استیل کربن/ کم آلیاژ با ویژگی­ های سازوکار اضافی مفید است. این فلنج ­ها مشابه فلنج ­های اسلیپون هستند اما با لبه داخلی فلنج جوشی که شعاع گردی دارد مشخص می­شود و به طور کلی شامل هاب بلندتری است.

فلنج­ های ساکت جوشی

فلنج ساکت جوشی و مته خزینه ­داری استوانه ­ای با قطر کوچک­تر برنامه­ های کاربردی را با فشار بالاتر مانند خط بخار کنترل می­کند اما با فشار محدود. شما باید در رابطه با برخورداری از مقاومت­ پذیری جوشکاری داخلی اطمینان حاصل کنید- انطباق سوراخ لوله و فلنج یک ارتباط جریانی خوبی را ارائه می­کند.

فلنج­ های روزنه­ ای 

اگر شما بخواهید دو مولفه خط لوله را در یک مجموعه باهم ترکیب کنید که نیاز داشته باشید دسترسی آسانی برای اصلاح، بازرسی، و پاکسازی داشته باشید، عموما مجموعه های روزنه­ ای پیشنهاد می­شود. این گونه­ ها باید با توجه به هر استفاده­ای متفاوت باشند و فشار بالای برنامه ­های کاربردی را تحمل کنند و جاهای خالی خط نیز معمولا نابرابری­ ها نگهداشت یا عملیات نصب می­کند.

نتیجه ­گیری

حتی اگر شما طیفی از فلنج­ ها را در بازار بیابید، ما بهترین کیفیت را برای سازوکار شما پیشنهاد می­کنیم. هیچ چیزی قادر به غلبه بر فلنج­ های استیل ضد زنگ با کاربردهای خوردگی کم­تر وجود ندارد. مطالب بالا دلالت بر راهنمای خرید فلنج­ های استیل ضد زنگ در بالا را دارد؛ ما امیدواریم که شما اکنون دانش خوبی در رابطه با فلنج­های استیل مختلف داشته باشید حال چه فلنج ­های استیل برای شما بهترین گزینه باشد، چه نباشد.

اگر شما اطلاعات خاصی را در این زمینه می­خواهید، همین امروز با شرکت استیل کاران ماهان تماس حاصل فرمایید.

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *