فلنج چیست ؟ آشنایی با انواع فلنج

حتما وقتی کلمه فلنج را می‌شنوید با خودتان می‌گویید فلنج چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چرا استفاده می‌شود؟ در این مقاله از سایت استیل کاران ماهان قصد داریم تا به همه سوالات شما در این مورد پاسخ دهیم و شما را با این وسیله بیشتر آشنا کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید :

فلنج چیست؟

فلنج، دستگاه مکانیکی برای اتصال لوله‌ها و قطعات به یکدیگر است. فلنج‎ها در استیل کاران ماهان در شکل‌های متعددی قابل دسترس هستند مانند فلنج گلودار، فلنج دنده‌ای، فلنج ساکت جوشی، فلنج لپ جوینت و غیره. فلنج‌ها در انتهای لوله‌ها نصب می‌شوند و برای اتصال بین دو دستگاه استفاده می‌شوند.

فلنج‌های لوله‌ای همانطور که از اسم شان مشخص است برای اتصال لوله‌ها در خطوط لوله استفاده می‌شوند. فلنج‌ها دارای حفره‌هایی هستند و فلنج‌ها به‌صورت جفتی استفاده می‌شوند. ضخامت فلنج متفاوت است و در اندازه‌های مختلف استفاده می‌شوند.

قیمت انواع فلنج ملسی

آشنایی با انواع فلنج

در بالا در مورد انواع فلنج استیل کاران ماهان صحبت کردیم که در ادامه قصد داریم به توضیح بیشتر در مورد انواع فلنج‌ها بپردازیم:

فلنج گلودار

فلنج گلودار به فلنجی گفته می‌شود که دارای یک گردن مخروطی شکل است که می‌تواند به یک لوله جوش داده شود. این نوع فلنج عمدتا در دماهای بالا / پایین با فشار زیاد استفاده می‌شود.

فلنج گلودار

 

فلنج گلودار بلند

فلنج گلودار بلند مشابه با فلنج گلودار است با این استثناء که گردنه آن بسط یافته است. این فلنج‌ها به‌طور کلی در دریچه‌ها، ستون‌ها یا بشکه‌ ها استفاده می‌شوند.

فلنج گلودار بلند

 

فلنج اسلیپون

فلنج اسلیپون به‌وسیله دو جوش گوشه‌ای به لوله متصل می‌شود، یکی در داخل و دیگری در خارج از حفره فلنج. اندازه فلنج اسلیپون بزرگتر از قطر بیرونی لوله متصل است.

فلنج اسلیپون کریمی

فلنج دنده‌ ای

فلنج‌های دنده‌ای به وسیله پیچ خوردن لوله به لوله‌ها متصل می‌شوند و در اندازه‌های بیشتر از 4 اینچ قابل دسترس هستند.

فلنج دنده‌ ای کریمی

 

فلنج ساکت جوشی

این نوع فلنج‌ها به‌وسیله جوش گوشه‌ای به سمت بیرونی فلنج به لوله‌ها متصل می‌شوند.

فلنج ساکت جوشی کریمی

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *