فلنج گلودار چیست؟

فلنج گلودار چیست

فلنج گلودار چیست؟

فلنج گلودار نوعی فلنج است که می‌تواند فشار بر روی لوله‌ها را تغییر دهد و باعث کاهش غلظت با فشار بالا در انتهای فلنج شود. در استیل کاران ماهان،  فلنج گلودار از یک اتصال لوله گرد تشکیل شده است که معمولا از آهنگری تولید می‌شوند و در واقع به لوله‌ها متصل می‌شوند.

تفاوت فلنج گلودار بلند با فلنج گلودار معمولی

به‌نظر می‌رسد فلنج گلودار بلند شبیه فلنج گلودار معمولی است، اما کشیدگی آن آشکار است. فلنج گلودار بلند معمولا برای یک ستون یا پیمانه استفاده می‌شود. در استیل کاران ماهان، موادی که برای تهیه این نوع فلنج‌ها استفاده می‌شود از مواد استاندارد هستند.

ضخامت و قطر داخلی این نوع فلنج‌ ها باید متناسب با لوله‌ باشد. آلیاژ کربن، ماده مشهوری است که برای ساخت فلنج گلودار استفاده می‌شود، همچنین این مواد به دمای بیش از حد زیاد یا بیش از حد کم مقاوم هستند.

فواید و کابردهای فلنج گلودار

فلنج گلودار در صنایع مختلف استفاده می‌شود. اما فواید این نوع فلنج‌ها چیست و چرا از این فلنج‌ها در سیستم خط لوله استفاده می‌شود؟ در سایت استیل کاران ماهان به این دلایل اشاره می‌کنیم:

  • بی‌نهایت محکم و قابل اعتماد هستند

این فلنج‌ها باعث می‌شوند جریان مایع با فشار بالا وارد لوله شود و فشار بر روی خود فلنج کاهش یابد.

  • کنترل فشار بالا و نوسانات دمایی

به دلیل ماهیت صنایع گاز، نفت و پتروشیمی، سیستم‌های لوله‌کشی مورد استفاده در آنها باید مقادیر زیادی از مایع را انتقال دهند. این امر نیازمند سیستمی قوی است تا فشار لازم را برای انتقال مایع فراهم کند. علاوه بر این، لوله‌ها اغلب اوقات در محیط‌های گرم و سرد ساخته می‌شوند. فلنج گلودار می‌تواند به کاهش تغییرات دائمی با فشار و دما کمک کند.

جریان عبور مایع از طریق فلنج‌ ها

طراحی فلنج گلودار طوری است که از فرسایش لوله جلوگیری می‌کند و منجر به اتصالات با دوام بیشتر می‌شود.

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *