قیمت اتصالات جوشی ارنه فیتینگ

معرفی اتصالات جوشی ارنه فیتینگ ernefitting

شرکت ارنه فیتینگ از جمله شرکت‌هایی است که در راستای تولید اتصالات لوله به صورت جوشی (اتصالات جوش لب به لب) فعالیت دارد. شرکت مزبور در شهر فورالبرگ اتریش واقع شده است و از سال ۱۹۲۰ میلادی فعالیت خود را در زمینه تولید انواع اتصالات جوشی آغاز کرده است. شرکت ارنه فیتینگ دارای ۴ کارخانه فعال در اروپا و عربستان سعودی است که بیش از ۳۰۰۰ قلم محصول تولید و ارائه بازار کرده است.

انواع اتصالات تولید شده در این شرکت عبارتند از: زانو، سه راهی و انواع کاهنده. هر کدام از این اتصالات مطابق استاندارد ASTM یا EN تولید می‌گردند.

معرفی انواع اتصالات جوشی ارنه فیتینگ

معرفی استاندارد ASTM

این استاندارد کوتاه شده‌ی عبارت  American Society for Testing and Materials و به معنی انجمن آمریکایی تست و مواد است. استاندارد مزبور جهت بررسی مشخصات و کارایی مواد، روش‌های تست، تعاریف، روش‌های علمی و محصولات و سرویس‌های لازم ارائه شده است.

ارنه فیتینگ

  • انواع زانو

زانوهای جوشی در انواع استیل، فولادی، گالوانیزه و… در شرکت ارنه فیتینگ تولید و روانه بازار می‌شوند. این زانوها برای تغییر مسیر لوله کشی در مصارف صنعتی و خانگی استفاده می‌شوند. نوع جوشی این اتصالات که توسط شرکت نامبرده تولید می‌شوند فاقد رزوه بوده و به واسطه جوشکاری به محل مورد نظر اتصال می‌یابند.

علاوه بر آن این اتصالات جوشی ارنه فیتینگ در انواع مختلفی از نظر درجه و شعاع ساخته می شوند. از نظر درجه زانوها درانواع ۴۵ درجه، ۹۰ درجه و ۱۸۰ درجه موجود هستند. کاربرد زانوی ۴۵ درجه و ۹۰ درجه تا حدودی مشخص است. در این میان، زانوی ۱۸۰ درجه که به صورت U شکل تولید می‌گردند، سیال داخل لوله را در مسیر رفت و برگشتی انتقال می‌دهند.

علاوه بر آن، زانوها از نظر شعاع به دو نوع شعاع بزرگ و شعاع کوچک تقسیم بندی می‌شوند. انواع شعاع کوچک این اتصالات قطری برابر قطر لوله اتصالی و انواع شعاع بزرگ دارای قطری سه برابر قطر لوله اصلی  دارا می‌باشند.

  • انواع سه راهی‌ ارنه فیتینگ

این اتصالات نیز در انواع استیل، گالوانیزه و … وجود دارند. سه راهی‌های ارنه فیتینگ جهت انشعاب گیری از مسیر لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتصالات در صنایع مختلفی از قبیل آب، نفت، گاز، پتروشیمی و..‌. کاربرد دارند.

علاوه بر آن، این اتصالات ارنه فیتینگ در انواع جوشی و دنده‌ای موجود هستند. نوع دنده‌ای آنها از جهت داخل دارای دنده‌های مادگی است. بنابراین، برای اتصال آن به لوله مورد نظر باید لوله‌های با دنده‌های نرینه را انتخاب کنید.

علاوه بر آن سه راهی‌های جوشی در یک تقسیم بندی دیگر در انواع تبدیلی و مساوی قرار می‌گیرند. نوع تبدیلی این اتصال برای لوله‌های با سایز مختلف و انواع مساوی آنها برای اتصال دو لوله با قطر مساوی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سه راهی‌های تبدیلی نسبت به انواع مساوی پرکاربرد هستند. این سه راهی جهت تقسیم انشعاب به دو شعبه متفاوت از سیال، اختلاط دو سیال غیر هم فاز یا هم فاز با یکدیگر، مونتاژ مناسب روی دستگاه‌های مختلف و… استفاده می‌شوند.

استیل کاران ماهان از جمله شرکت های وارد کننده اتصالات ارنه فیتینگ از اتریش است. این شرکت جهت تامین تاسیسات و تجهیزات لوله کشی فعالیت دارد و انواع اتصالات مورد نیاز مشتریان را تامین می‌کند.