قیمت فلنج ویراج virag

معرفی فلنج ویراج virag

ویراج هند از جمله بزرگترین شرکت‌های این کشور می‌باشد که انواع محصولات استنلس استیل را تولید و به کشورهای مختلف صادر می‌کند. این شرکت تولید کننده انواع محصولات از جنس فولاد زنگ نزن از قبیل میلگرد، سیم، سیم جوش، فلنج، اتصال دهنده‌ها، ورق‌ها و پروفیل‌ها است. تمامی این محصولات از جمله فلنج ویراج به ۹۰ کشور دنیا در ۶ قاره جهان صادر می‌شوند.

شرکت مزبور سالانه ۵۸۲۰۰۰ تن استیل ذوب شده را برای تولید محصولات خود در رده‌های Duplex، Martenistic، Ferritic، Austenitic به کار می‌گیرد.

در ایران کارخانه تولید استیل وجود ندارد. بنابراین، برای تهیه اتصالاتی از قبیل فلنج وابسته به کشورهای خارجی است و محصولات مورد نیاز خود را در این زمینه از خارج کشور وارد می‌کند‌. استیل کاران ماهان از جمله شرکت‌هایی است که انواع فلنج‌های ویراج را از کشور هند وارد کرده و در کشور به فروش می‌رساند.

فلنج ویراج از جمله فلنج‌های صنعتی است که در برابر تغییر شکل مقاومت زیادی دارد. این نوع فلنج در مسیر لوله کشی برای اتصال دو لوله به همدیگر یا اتصال لوله به شیرآلات و… استفاده می‌شود. معمولا  فلنج ویراج در صنایعی کاربرد دارد که در آن با فشار بالا و دمای بالای سیالات مواجه هستیم. این نوع فلنج در مقابل دماهای پایین‌تر از صفر نیز مقاومت خوبی دارد.

از این نظر، این فلنج در صنایع  مختلفی از قبیل صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، تولید برق، داروسازی، کشتی سازی، کاغذسازی و متالوژی استفاده می‌گردد. فلنج‌ها معمولا به صورت دو صفحه‌ی دایره‌ای شکل با منافذی در اطراف این صفحه‌ می‌باشند. در مرکز این صفحات یک فرورفتگی وجود دارد که لوله مورد نظر در آن قرار می گیرد. سپس، با بستن پیچ و مهره‌هایی به منافذ فلنج ویراج می‌توان آن را بر روی لوله محکم نمود.

اشکال مختلف فلنج ویراج

فلنج‌های ویراج در شکل‌های مختلفی وجود دارند. برخی از آنها مطابق نیاز روز و برای تجهیزات جدید ساخته شده‌اند. همچنین، برخی از این فلنج‌ها قدیمی هستند و برای تجهیزات قدیمی کاربرد دارند.

به طور معمول، فلنج ویراج در چهار شکل مسطح، برآمده، شیاردار و به صورت نری و مادگی ساخته می‌شوند:

  • فلنج مسطح

    این فلنج‌ها دارای سطحی بسیار صاف و صیقلی است و به طور متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • فلنج برآمده

    این فلنج که دارای سطحی برجسته است به وفور در صنایع مختلف کاربرد می‌یابد.

  • فلنج شیار دار

    این نوع از فلنج‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکل فلنج شیاردار به گونه‌ای است که یکی از سطح‌های آن دارای حلقه برآمده (زبان) و دیگری دارای فرورفتگی است که باعث می‌شود دو صفحه به هم چفت شوند.

  • فلنج نری و مادگی

    استفاده از این فلنج نیز مرسوم نمی‌باشد. این نوع فلنج نیز مانند فلنج شیار دار دارای صفحات برآمده و فرو رفته است که باهم جفت می‌شوند.

نوع پیچ‌ها و مهره‌های مورد استفاده در فلنج ویراج

برای بستن صفحات فلنج به یکدیگر باید پیچ‌هایی استفاده شوند که از یک طرف دارای رزوه می‌باشند. به این نوع پیچ‌ها در اصطلاح Blot گفته می‌شود. سر دیگر این پیچ‌ها به صورت ۶ گوش یا چهارگوش مخصوص استفاده آچار می‌باشند.

این پیچ‌ها به همراه مهره‌ای به نام Nut مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که پیچ‌های مورد استفاده به صورت سرتاسری دنده شده باشند، نیاز به دو مهره خواهید داشت.

شرکت استیل کاران ماهان انواع فلنج ویراج و پیچ و مهره‌های مورد نیاز برای آن را به صورت آنلاین و حضوری به فروش می‌رساند.