مدل و کلاس های فلنج استیل

مدل و کلاس های فلنج استیل

مدل و کلاس های فلنج استیل

فلنج ­ها نوعی از اتصالات هستند که در انواع صنایع کاربرد دارند. این روزها استفاده از این ابزارها بسیار زیاد شده است. زیرا راحتی کار را بیشتر می­کند. صنایع بزرگ پتروشیمی و نفت و گاز و حتی شرکت­ های آب و فاضلاب، روز به روز از این ابزار، بیشتر استفاده می­کنند. فلنج­ ها مدل­ ها و کلاس­ های متفاوتی دارند. در این مطلب می­خواهیم آن­ها را معرفی کرده و به پرسش­های زیر پاسخ دهیم.

  1. انواع فلنج استیل بر اساس مدل و کلاس کدام­ اند؟
  2. فلنج استیل بر اساس جنس به چند دسته تقسیم می­شوند؟
  3. فلنج استیل بر اساس سایز، به چند نوع تقسیم می­شوند؟

فلنج استیل بر اساس مدل و کلاس

فلنج­ های استیل چندین نمونه و مدل دارند. تعدادی از این مدل­ ها را در زیر نام می­بریم اما دقت کنید که کلاس هر کدام می­تواند متفاوت باشد. قبل از نام بردن بهتر است بدانید کلاس فلنج چیست؟

کلاس فلنج اصطلاح درجه بندی فلنج است و به حداکثر فشار در psi یا میله ها اشاره دارد که فلنج در افزایش دما مقاومت می کند. فلنج ها با درجه بالاتر (کلاس) از فلنج هایی با رتبه های پایین قوی تر هستند ، زیرا در افزایش دما فشار بیشتری را تحمل می کنند. فلنج های ساخته شده در مواد مختلف ، عملکرد فشار و دما متفاوت را در یک رتبه بندی مشابه نشان می دهند.

انواع فلنج­ ها:

  • فلنج ساده
  • فلنج سطح برجسته

در کل فلنج استیل شامل این موارد هستند که بسیار پر کاربرد می­باشند:

انواع فلنج استیل بر اساس جنس به کار رفته در آن

فلنج­ ها در کل از چند جنس بیشتر نیستند. در تولید این ابزارآلات سعی می­شود که بر اساس روش­های آهنگری نوین استفاده شود تا مقاومت آن­ها بالاتر برود.

فلنج­ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از جنس خاصی تولید می­شوند. فلنج استیل معروف­ترین آن­ها است اما فلنج از فولاد و آلیاژهای دیگری مثل چدن هم ساخته می­شود. هر کدام مقاومت خاص خود را دارند.

انواع مدل فلنج استیل بر اساس سایز

فلنج­ ها در بازار با سایزهای متفاوتی وجود دارند. این سایز بندی ها از 1 و 1.2 شروع می­شود و تا سایز 24 نیز ادامه دارد. برای انتخاب یک فلنج از نظر سایز بندی، باید یک نکته مهم را در نظر داشته باشید. آن هم این است که سایز فلنج خود را بر اساس لوله ­ای که مد نظر دارید انتخاب کنید. هرگز بیشتر یا کمتر از آن سایز انتخاب نکنید.لازم به ذکر است به هیچ عنوان از تبدیل برای هم سایز کردن این دو استفاده نکنید.

سایز فلنج استیل

برای بیان سایز فلنج ها دو حالت 1. اینچی 2. میلی متری (DN) وجود دارد. برای تبدیل سایز میلی متر به اینچ (برای فلنج های بالای سایز 4)؛ باید سایز میلی متر را بر 25 تقسیم کنید، بدین صورت می توان دو سایز را به یکدیگر تبدیل کرد.

فلنج­ استیل بر اساس مدل و کلاس، به انواع گوناگونی تقسیم می­شود. شما باید فلنج مورد نیاز خود را با توجه به نیاز اصلی خود انتخاب کنید تا بهترین کارایی را داشته باشد.

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *