فلنج فیسینگ چیست؟

فلنج فیسینگ چیست

فلنج فیسینگ چیست؟
در استیل کاران ماهان، انواع متفاوت سطوح فلنج به عنوان سطوح تماس برای محکم کردن مواد واشر استفاده می‌شوند. ASME B16.5 و B16.47 انواع مختلفی از فلنج فیسینگ‌ها هستند که دارای ابعاد مشابهی هستند. در ادامه با انواع فلنج فیسینگ‌ها آشنا می‌شویم:
فلنج فیس برجسته (RF)
فلنج فیس برجسته یا پیشانی فلنج برجسته، رایج‌ترین نوع مورد استفاده از فلنج‌‌ها در استیل کاران ماهان است. این فلنج به این خاطر برجسته نامیده شده است که سطوح گسکت بالای سطح پیچ دایره‌ای برجسته هستند. این نوع فلنج، استفاده از ترکیب گسترده‌ای از طراحی‌های گسکت را فراهم می‌کنند مانند انواع ورق مسطح رینگ و ترکیبات فلزی مانند زخم مارپیچی و انواع واشر دابل جکت.
هدف از فلنج RF، تمرکز بر فشار بیشتر بر ناحیه گسکت کوچک‌تر است و از این رو توانایی مهار فشار افزایش می‌یابد.

فلنج با سطح ساده
طبق استیل کاران ماهان، فلنج با سطح ساده دارای یک سطح واشر در همان سطح همانند سطح پیچ دایره‌ای است. فلنج‌های سطح ساده هرگز به یک فلنج سطح برجسته پیچ داده نمی‌شوند. گفته می‌شود در هنگام اتصال فلنج‌های چدنی سطح ساده با فلنج‌های فولادی کربن، سطح برجسته روی فلنج فولادی کربن باید برداشته شود و یک گسکت سطح کامل مورد نیاز است. برای حفظ این کار، فلنج چدنی به داخل فرو می‌رود که به وسیله سطح برجسته فلنج فولاد کربنی ایجاد می‌شود.

فلنج رینگ جوینت (RTJ)
فلنج‌های رینگ جوینت معمولا در فشار و دمای بالای 800 درجه فارنهایت (427 درجه سانتی‌گراد) استفاده می‌شوند). این فلنج‌ها دارای شیارهای برش خورده بر روی سطوح هستند. یک فلنج RTJ ممکن است دارای یک سطح برجسته با شیارهای رینگ بر روی آن باشد.

فلنج نر و ماده
این فلنج‌ها نیز باید باهم تطبیق یابند. یک سطح فلنج دارای ناحیه‌ای است که آنسوی سطح فلنج نرمال گسترش می‌یابد (نر). فلنج دیگر دارای یک فرورفتگی در سطح است (ماده).

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *