فلنج کور چیست؟

فلنج کور چیست

فلنج کور چیست؟
فلنج کور نوعی فلنج جامد است که هدف از آن مسدود کردن بخشی از یک لوله یا دهانک در یک دریچه است که استفاده نمی‌شود. فلنج‌های کور درست مانند فلنج‌های لوله استاندارد هستند که می‌توانند با سطح برجسته (RF) یا سطح صاف (FF) هستند. اگر این فلنج دارای سطح برجسته باشد، این فلنج برای گسکت رینگ استاندارد توصیه می‌شود که مناسب سرویس یا تست است. اگر فلنج دارای سطح صافی باشد، معمولا برای گسگت کامل استفاده می‌شود، چون سطح صاف برای کنترل نیروهای خمشی طراحی نشده‌اند.

فلنج‌های کور در کجا استفاده می‌شوند؟
فلنج‌های کور معمولا در صنایع پتروشیمی، مهندسی لوله، خدمات عمومی و امور آب استفاده می‌شوند. یک فلنج کور برای تعمیر خطوط لوله مفید است. در حقیقت، در طول ساخت خط لوله، فلنج کور ممکن است در طول نهایی لوله ساخته شود. این کار به گسترش و تداوم خط لوله کمک زیادی می‌کند.

چگونه بهترین فلنج کور را انتخاب کنیم؟
در هنگام انتخاب فلنج‌های کور باید بهترین مواد و ابعاد را در رابطه با استاندارهای لوله‌کشی و شرایط مورد نظرتان در نظر بگیرید که . در استیل کاران ماهان این شرایط برای شما فراهم شده است. رایج‌ترین موادی که در ساخت این فلنج‌ها استفاده می‌شود عبارتند از فولاد و فولاد ضد زنگ.
– فولاد به خاطر استحکامی که دارد ترجیح داده می‌شود.
– فلنج‌های فولاد ضد زنگ در انواع مختلف تولید می‌شوند و اغلب برای مقاومت در برابر خوردگی ترجیح داده می‌شوند.
فلنج کور چه کاری انجام می‌دهد؟
در استیل کاران ماهان، جوش کردن یا دریل کردن فلنج کور راحت است. در هنگام استفاده، از این فلنج، دریل کردن و یا جوش کردن نیاز خواهد بود مخصوصا زمانی که مایع قابل احتراق است. استفاده از لوله دارای فلنج به‌طور چشمگیری فرآیند ساخت خطوط لوله را گسترش داده است. فلنج کور برای ترمیم خطوط لوله بسیار مفید است.

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *