فلنج دنده‌ ای چیست؟

فلنج دنده‌ ای چیست

در این مطلب میخوانید :

فلنج دنده‌ای چیست؟
مزیت‌های فلنج دنده‌ ای
معایب فلنج دنده‌ ای
کاربرد فلنج‌ های دنده‌ ای
در کجا می‌توانیم از فلنج دنده‌ای استفاده کنیم؟
چه موقع نباید از فلنج دنده‌ای استفاده کنیم؟

فلنج دنده‌ ای چیست؟

فلنج دنده‌ ای شبیه به فلنج‌ های اسلیپون هستند با این تفاوت که فلنج‌های دنده‌ای دارای دندانه‌های مخروطی شکل هستند. فلنج‌ های دنده‌ ای در لوله‌هایی استفاده می‌شوند که دارای دنده‌ های بیرونی هستند. مزیت این فلنج‌ها این است که می‌تواند بدون جوش به لوله متصل شود. فلنج‌های دنده‌ای اغلب برای قطر کوچک و شرایطی با فشار بالا استفاده می‌شوند. در ادامه در سایت استیل کاران ماهان با فلنج دنده‌ای بیشتر آشنا می‌شویم:

مزیت‌های فلنج دنده‌ ای

اتصال فلنج دنده‌ ای می‌تواند بدون جوش انجام گیرد. لوله‌ای که مجهز به دنده‌های مخروطی شکل در انتها است، می‌تواند به راحتی با فلنج دنده‌ای بسته شود. این ویژگی باعث می‌شود تا فلنج دنده‌ای مناسب دماهای محیط باشد.

لیست قیمت فلنج دنده ای کرون

معایب فلنج دنده‌ ای

معایب فلنج‌ های دنده‌ ای آشکار هستند. شکاف‌های شکل گرفته بین دنده‌های بیرونی و درونی ممکن است به راحتی مایع را حفظ کند. این ویژگی باعث می‌شود تا اتصال دنده‌ ای مستعد خوردگی شکاف در طول فرآیند جذب مایع شود و منجر به خرابی شود. همچنین این اتصالات دنده‌ای باعث افزایش فشار می‌شوند.

کاربرد فلنج‌ های دنده‌ ای

در استیل کاران ماهان، فلنج‌های دنده‌ای می‌توانند متناسب با اندازه‌های مختلف بدون جوش باشند و به همین دلیل است که این فلنج‌ ها تقاضای بیشتری دارند.
این فلنج‌ها در دمای محیط برای فشار بی‌نهایت زیاد استفاده می‌شوند.
فلنج‌ های دنده‌ای برای کاربردهای لوله‌کشی با قطر کوچک ایده‌آل هستند.
مقرون به صرف هستند.
این فلنج‌ ها معمولا برای کاربردهای غیر چرخه‌ای طراحی می‌شوند.
فلنج‌ های دنده‌ای مناسب جاهایی هستند که جوش کردن بسیار خطرناک است.
این فلنج‌ ها در مناطق بسیار انفجاری استفاده می‌شوند.

قیمت فلنج دنده ای گالپرتی Galperti

در کجا می‌توانیم از فلنج دنده‌ای استفاده کنیم؟

این فلنج‌ ها در استیل کاران ماهان می‌توانند در صنایع پتروشیمی، برق و نفت استفاده شوند. فلنج‌ های دنده‌ای کاربردهای بسیاری دارند و می‌توانند هم در پروژه‌های ساخت جدید و هم در در پروژه‌های تعمیر استفاده شوند.

چه موقع نباید از فلنج دنده‌ ای استفاده کنیم؟

مواردی وجود دارد که بهتر است در این مواقع از فلنج دنده‌ ای استفاده نشود برای مثال زمانی که نمی‌تواند آنها را به پیچ یا مهره از سمت دیگر وصل کنید. همچنین زمانی که مجبور هستید تا دو قطعه غیر مشابه را به هم متصل کنید بهتر است از این نوع فلنج استفاده نکنید.

پست های پیشنهادی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *